PP osvrt: Ikone, neustrašive žene koje su promijenile Hrvatsku

Datum objave
Natrag

Knjiga ‘Ikone: neustrašive žene koje su promijenile Hrvatsku’ donosi 50 portreta naših suvremenica (Iris Illyrica)

Knjiga ‘Ikone: neustrašive žene koje su promijenile Hrvatsku’ donosi 50 portreta naših suvremenica, u rasponu od infektologinje Alemke Markotić pa do fotografkinje Marije Braut, glumice Zrinke Cvitešić, pjevačice Gabi Novak i novinarke Maje Sever.

Kako je rekla autorica knjige Rosie Kugli, “htjeli smo snagu tih žena učiniti vidljivima. Pišući biografije naših uspješnih sportaša shvatila sam da trebamo literaturu preko koje će se mladi moći uspoređivati i motivirati uspjesima svojih uzora. Danas živimo u svijetu punom instant-rješenja, gdje mladi onda misle da se problemi mogu riješiti preko noći. Ovakve nam knjige, s primjerima tih uspješnih žena, daju motivaciju i pomažu nam da se ne izgubimo hodajući prema našem cilju”.

Dvije od opisanih hrvatskih ikona, dizajnerica Matija Vuica i književnica Sanja Pilić, pojavile su se na promociji knjige Rosie Kugli.  “Kad sam čula za knjigu, svidjela mi se ideja, no malo sam se prepala shvativši da se i ja u njoj nalazim. Iz te knjige će mladi za neke od opisanih žena po prvi puta čuti, i to na bezbolan način. Mislim da bi tu knjigu trebalo staviti i kao literaturu u škole”, rekla je Sanja Pilić, a Matija Vuica naglasila je kako i djevojke iz malih mjesta, poput nje same, svojim radom i upornošću mogu uspjeti.

“Knjigom Rosie Kugli završavamo projekt započet lani s Pričama o neustrašivim hrvatskim ženama, koja također sadrži 50 književnih portreta žena koje su obilježile naše društvo. Obje te knjige potiču feminizam, namijenjene su mladima od 12 do 18 godina i poručuju im da mogu postići sve ono što požele”, dodala je Ivana Glavaš Bakija, urednica knjige.

Moderatorica je bila Luiza Bouharaoua.

osvrt pripremio: Saša Paparella